12. Nädal: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus
Kasutatavusest veebis tooksin üheks heaks näiteks Amazon.com. Veebipoe prioriteet on teha toodete leidmine ja ostmine võimalikult kergeks. Seda aitab saavutada hästi tehtud otsinguriba mis on kergesti leitav ja annab asjakohaseid tulemusi. Otsingutulemuste filtreerimiseks on kõik filtrid paigutatud ekraani vasakule äärde, hästi nähtav ja kasutatav. Toodetel on esimese pilguga näha toote hind, reiting ja ennustatav kohaletoimetamise kuupäev.
Amazon ei ole nii modernne kui teised suured veebilehed, kuid see on üks parima kasutatavusega veebilehtedest. Võrdluseks tooks väiksemaid e-poode kus tihti pole asjad nii hästi paigutatud. Start-upide veebilehtedele olen ka kohanud, et tihti on prioriteediks näha moodne ja ilus välja, arvestamata kuidas see mõjutab kasutus mugavust.
Mõned halvad asjad mida olen erinevatel veebilehtedel kohanud on:
* Peidetud otsinguriba, kas sulandub liiga hästi tausta sisse või on kuskil otsingu ikooni taga.
* Halvad värvivalikud, kui näiteks taust on must ja ikoonid on hallid, ei paista need hästi välja.
* Auto-play videod, üldiselt on need ainult uudiste väljaannete lehtedel kuid ikkagi väga häirivad.
* Muutuva suurusega reklaami aknad, näiteks veebileht laeb sisse reklaamid mõni hetk peale lehele ilmumist ja kogu leht hüppab allapoole.
Comments
Post a Comment